POHODA '99
5.den, středa 7.7.

Hluboké Mašůvky (kemp) - Přímětice - Znojmo - Dyje - Tasovice - Hodonice - Lechovice - Čejkovice - Břežany - Litobratřice - Drholec - Brod n.Dyjí - Pasohlávky (kemp YC Pasohlávky)
59.23 km, 20.17 km/h, time 2:56:14, max 51.1 km/h

Po ranní rozcvičce, které se vůbec nikdo nezúčastnil, balíme trochu vlhké stany a mizíme (v 9:20). Snídani pojídáme až u samoobsluhy v Příměticích. Rohlíky, jogurtíky, sýry, paštičky - např. "delikatesa s králičím masem" s obrázkem vesele se usmívajícího králíčka Azurita - je ho prý uvnitř celých 100 gramů - ou, pardon - tento humor je narozdíl od té paštičky dost nechutný. S hrůzou zjišťujeme, že se nám v kolech zabydleli škvoři. Ano, v kolech! Jeden z nich zrovna leze z odvodňovacího otvoru v přední vidlici. A nejde mu to. Fuj. Škvora v kole nechci, takže mu celkem rád pomůžu stéblem trávy ven. A jejda, oni jsou všude. Vylézají z cyklokapes - nastěhovali se tam asi v noci. Neřádi! Potvory! Škvoři jedni! Rychle na kola a hurá pryč - musíme jim ujet.

Znojmo - vždy oblíbené schodečky...Dneska nás čeká bohatý kulturní program - město Znojmo. Nejdřív si chceme prohlídnout hrad, a tak zdoláváme i s kolama dosti obtížnou překážkovou dráhu v podobě schodů. Ke hradu vede sice i normální asfaltka, avšak přes areál pivovaru. Tomáš se sice nejdřív snažil s vrátným domluvit náš průjezd skrz, ovšem nedokázal dostatečně zapůsobit svým přirozeným šarmem. Škoda, kolo ověšené kapsama a báglama se ze schodů vede dost blbě a to ani nechci pomyslet, kdo to vynese potom zase nahoru. Znojmo - Příliš úzký vchod na nádvoří zámku.Na konci se navíc nacházela prémie - masivní železné dveře, které se otevíraly tak nešťastným způsobem, že nimi nešly prostrčit naše skvělé dopravní prostředky a museli jsme tedy kola uvázat před hradbami.

Prohlídku zámku narušovala Peťula, která měla ke každému druhému exponátu nějakou rozesmávací připomínku, takže umělecký dojem byl nenávratně v tahu. A mě navíc každá legrace hrozně dojímá, takže větší část historických relikvií jsem pro slzy vůbec neviděl, nebo viděl dost rozmazaně, čímž byly ještě daleko směšnější. Funguje to jako perpetum smíchule. Na nádvoří potom sepisujeme děkovný pohled za včerejší záchranu. Adresa zní: "Dobrým lidem, co nás schovali před kroupami v domě č.p.33, Kuchařovice" - zajímalo by mě, jestli jim to došlo a kolika rukama nevěřícně hledících poštmistrů ten pohled putoval.

Znojmo - Před vchodem do podzemí.Ve Znojmě se nachází rozlehlé podzemí, které nemůžeme vynechat. Znojmo - Výhled z věže.Výklad zkušené průvodkyně je velmi zajímavý i zábavný, neboť neváhá obohacovat povídání o různé komické historky. Chvílemi i vzbuzuje úmyslně paniku zmateným rozhlížením se, následovaným úzkostlivými dotazy do řad návštěvníků "Šmarjá, kterou chodbou jsme sem teďka přišli? Mně to dneska připadá, že jdeme ňák blbě. Abysme se odsud vymotali...". Dále se zříká odpovědnosti hlasitým prohlášením: "Však co, na vstupenkách máte napsáno 'prohlídka podzemí' - nikdo nesliboval, že vás vyvedu zase ven." a tak podobně. Přímo dole je nabízena ochutnávka vína, čemuž nemůžeme odolat. Východ se nakonec našel - hurá, můžeme tedy absolvovat plánovaný výšlap nahoru na věž s parádním rozhledem na celé město. Pak přišly na řadu praktické věci, to jest nákup v prodejně cyklosport. Honza si pořídil novou záložní duši, Peťula a Tom cyklistické rukavičky. Oběd v LechovicíchOpouštíme Znojmo směrem na východ a hledáme restauraci kvůli obědu. Nic použitelného ale nenalézáme, a tak musí oběd počkat až do Lechovic. 15:03 je už dost pozdní čas a pořádně nám kručí v žaludcích - o to s větší chutí se radostně dlábíme.

K přenocování byl zvolen malý oplocený kempík YC Pasohlávky (příjezd v 19:08). Dnešní stavba stanů je však naprostý horror - nelze zatlouct ani jeden kolík, protože asi 2 cm pod povrchem je nějaké betonové podloží. Mně s Pavlem se podařilo se štěstím najít pár škvír v betonu a díky nim stan postavit. Dva odborníci při stavbě stanu.Honza je však silně rozladěn, stěhuje se z místa na místo, později už vztekle nadává a zuřivě zahazuje kolíky, vrací se pro ně a pokračuje v pátrání. Ani vyspělá technika (=turistická sekyrka) nepomáhá a jen proměňuje kolíky ve zkroucené patvary. Tomu říkám skvělé místo. Jak to asi vyřešili ostatní obyvatelé tohoto kempu? No jo, jasnačka, kolem nás jsou téměř všude jen auta s přívěsy. Grrrr... Nakonec, když už to nešlo jinak, zasouvá Kemp YC Pasohlávky.Honza kolíky téměř vodorovně se zemí a vyjadřuje svou obavu z případného větru, který by mohl bez větších problémů odnést horní plachtu kam by mu bylo libo. Z koupání v místní vodní nádrži Nové Mlýny nic nebude, vždyť voda je brčálově zelená - ani Pavel do ní nechtěl vlézt, a to už je teda co říct. Místo toho si za 10Kč užíváme sprchu v kabince velikosti středního mražáku. Chcete komentář? Charakterizoval bych to asi jako "hygiena za každou cenu". ;-)

Večeříme v nedaleké restauraci U lasa. Později, před ulehnutím do stanů, se fest mažeme antikomárovačema, protože sosavých potvor je tu požehnaně - určitě lezou rovnou z té zelené vody. Kromě krátkých přestávek prší celou noc. Jsou okamžiky, kdy si nedokážu představit, jak jsme v předešlých dvou letech mohli jezdit jen tak bez stanů a spát pod širákem. Noční déšť pod stanovou plachtou je úplně o něčem jiném.

Zpět na předchozí... Jdi na hlavní stránku... Jdi na další...