LAST MINUTE 2002 - ŠUMAVA
6.den, čtvrtek 18.7.

kemp - Nýrsko - Nýrsko - Nýrsko - Janovice n.Úhlavou - Klatovy - Švihov - Přeštice - Plzeň
64.49 km, 22.46 km/h, time 2:52:11, max 53.6 km/h

Vstávám v 6:30. Více než deset a půl hodiny spánku je na mě prostě moc. Venku prší, tak jen tak ležím a flákám se, ale v 7:05, hned jak se bubnování kapek venku utišilo, násilím budím ty dva spáče, balíme stany a věci a necháváme si na recepci nakrmit Pavlův mobil elektrickým proudem. Počasí je výhrůžně zamračené, přesto v 8:37 opouštíme kemp. První zastávka následuje po pár minutách v Nýrsku u obchodu s potravinami, kde nakupujeme a jíme snídani. Dnes jsem se nechal výjimečně zlákat vlašáčkem s rohlíkama, abych udělal něco pro zdraví a neměl tak monotónní paštikovou stravu. A taky jsme si všichni doplnili zásobu Tatranek.

Po jídle opouštíme Nýrsko směrem na Všeruby, ale ihned za cedulí označující konec města zastavujeme a s hrůzou v očích pozorujeme dění v dálce před námi. Vidíme ošklivě tmavošedou mlhu, ze které tam evidentně hnusně leje. Náčelník vyhlásil stávkovou pohotovost a následuje krátká válečná porada. Její závěr: Jet nejkratší cestou do Plzně na vlak a domů. Shodli jsme se na tom všichni jednohlasně, dokonce i já a Pavel jsme byli mimořádně pro. ;-)

Takže se otáčíme o 180 stupňů a opět vjíždíme do Nýrska. Necháváme se zmást směrovou cedulí, která nás dovede skrz Nýrsko až na tu cestu kolem kempu kde jsme nocovali a míjíme značku konec Nýrska. Jedeme kus po nějakém obchovatu, následně nás značení vybídne k odbočce doleva a opět, dnes již potřetí, vjíždíme do Nýrska. Připomíná nám to pasáž z Cimrmanova Dobytí severního pólu o "opětovném překračování 70.rovnoběžky". Nakonec jsme se ale z Nýrska šťastně vymotali a jeli směrem na Janovice n.Úhlavou a dále na Klatovy. Co jeli?! Vítr v zádech nás hnal neuvěřitelným tempem - většinou jsem na tachometru viděl ďábelských 40-45 km/h, a to i v mírných stoupáních. Čelo našeho tříčlenného pelotonu vepředu táhl stále Honza, až do Klatov, kde jsme se ocitli již v 10:15. Pronesli jsme s Pavlem na jeho adresu pochvalu, že v předchozích dnech mu to, jak sám říkal, nejelo, ale teď, když zbaběle prcháme domů, tak mu to najednou jede jako čert, a že si asi celou dobu šetřil síly na závěrečný útěk z bojiště. Hmm, tak tahle pochvala ho věru nepotěšila, zatvářil se kysele a pronesl něco o blbcích. ;-)

V Klatovech se na nás spustil déšť. Schovali jsme se na náměstí v průchodu pod Černou věží. Úkryt nic moc, navíc se nám tam promenádovali lidi, z mokrých stěn kapala voda a vítr průchodem profukoval oplzle mokrý vzduch. O něco později se stěhujeme jinam, a to do průjezdu bývalé Jezuitské koleje. Ani to však není úplně ideální - je tam průvan a z toho nicnedělání nám začíná být zima. Odcházíme si postupně prohlédnout vnitřní prostory kostela Neposkvrněného početí Panny Marie. Opět stojíme v průjezdu. Venku leje. Průvan. Zima. Nuda. Na Honzu nezabírá ani moje opakovaná pobídka "Bav mě, šašku!" (citát z divadelní hry Šašek a královna od Bolka Polívky). Ale přeci jen nás někdo pobavil. Jirka! Přišla nám od něj z Prostějova SMSka s předpovědí počasí (cituji): "Meteorologie je na hovno. Změna. Dnes jen oblačno, pršet bude až zítra." (konec cintátu) Skvělé! Takže my se tu skrýváme už hodinu a půl před deštěm, který bude až zítra. Chválíme si naše rozhodnutí, že jsme výpravu o den zkrátili a rýpeme do Pavla zasněným pohledem ven na liják se slovy: "Ach, jak by nám teď bylo krásně uprostřed Českého Lesa, schovaným pod Smrkem Ztepilým!" :-)

Je poledne. Déšť se trochu zmírnil, čehož využíváme k přesunu do restaurace na oběd. Při zvedání kola na schůdky u vchodu mě nepříjemně chytla křeč do levé paže - do háje, to je z té zimy, div že nedrkotám zubama. "3x grog!", zní uvitř Honzova první objednávka. Dívá se přitom tázavě na mě, jestli budu protestovat, ale nebudu - ta křeč je jasný signál. Můžu to klidně brát tak že ten grog mám od doktora na předpis. Na jídlo se poté podával ptáček s rýží navíc, kuřecí rarášky s bramborem a sépiové kroužky též s bramborem. Pavel si dal předtím ještě hrachovou polévku a pak vídeňskou kávičku. Venku už neprší. Krátce po 13.hodině se zvedáme a jedeme dál přes Švihov, kde po levé straně pozorujeme hrad Švihov, a přes Přeštice až do Plzně (14:55). Náměstí Republiky v Plzni - katedrála Sv.Bartoloměje. Na hlavním nádraží zjišťujeme, že jediný použitelný spoj s jedním přestupem v Praze nám jede v 18:53, takže jedem ještě do centra. Tam si prohlížíme katedrálu Sv.Bartoloměje a za dvacku si vylézáme nahoru na věž, ze které je fakt parádní rozhled. Plzeň - pohled z věže katedrály Sv.Bartoloměje. Co by to bylo za návštěvu Plzně, kdybychom si přímo v zahrádce na náměstí nedali tamní chmelový mok. Protože mi je však ještě pořád poněkud chladno, objednávám si narozdíl od kluků jen malou Plzeň... a oni mi ji načepovali do plastového kelímku. Grrr... No to jsou ale barbaři. K pivu si dáváme něco na chuť: Honza paprikovou klobásu, Pavel langoš se sýrem a já topinku se sýrem a kečupem.

Vracíme se na nádraží a odbavujeme kola. Už to známe - všechny bágly z nich musí pryč a vyplňujeme formulář s anketou "Co chcece, aby na vašem kole po přepravě zůstalo?". Při nákupu jízdenek do Olomouce zjišťujeme značný rozdíl v ceně zákaznického jízdného oproti nezákaznickému. Já i Honza máme Z-kartu, takže platíme 260 Kč, ale chudák Pavel bez karty to má za 424 Kč. Přepravné za každé kolo je 65 Kč.

Ve vlaku jsme se přestrojili do civilního oblečení. První část cesty z Plzně do Prahy proběhla bez problémů. V Praze máme asi 2 hodiny času na přestup. Udělali jsme valnou hromadu z našich věcí a střídavě chodili na procházky po nádražním vestibulu. Snažili jsme se i u zavazadlové pokladny ověřit, zda naše kola stihnou býti přeložena, aby přicestovala do Olomouce s námi, ale pracovnice stále něco datlovala do klávesnice a Honzu, stojícího několik minut u okénka, naprosto ignorovala. A že Honza se svou výškou není jen tak lehce přehlédnutelný, usoudili jsme, že jeho přítomnost před okénkem není žádoucí, vzdali jsme to a nechali přeložení našich kol osudu. Když později stojíme na nástupišti, přijíždí elektrovozík se spoustou kol. "Ne! Nekoukejte tam!", toť pohled hrůzný. Naše milovaná kolečka jsou naležato zapasovaná do sebe a spolu s jinými tvoří asi metrovou haldu. Přátelé, ač mužové jsme udatní, teď není ostudou zkropit perón slzou vzteku a bezmoci. :-(

Po příjezdu vlaku se vrháme dovnitř a zabíráme si pro sebe celé kupé. Přesto že jsme již převlečeni do civilu, naši cyklistickou minulost je možno poznat podle cyklokapes válejících se všude kolem nás. Po chvíli se k nám vtírá nějaký mládenec. Nelibě přeskládáváme naši batožinu, rozeskládanou po všech sedadlech, aby si vetřelec mohl též sednout. Cože? Vytahuje cigaretu a míní si zapálit? No to teda ne, tady se kouřit nebude. Jen se ušklíbl: "Ale bude. Tohle je kuřácké kupé." Eh? Opravdu. My blbci jsme přehlídli cedulku a tohle je jedno jediné kuřácké kupé v jinak nekuřáckém vagónu. Jsem z toho opravdu překvapený, netušil jsem, že ČD dělají i takové podrazy. Mladík si okamžitě zapálil cígo a začal mocně dýmit, aby nám tím jasně demonstroval svoje vítězství. Inu což, naše blbost, a tak vyklízíme území. Ostatní kupéčka jsou už obsazená, tak se nyní pro změnu my vtíráme jakožto nevítaní spolucestující k jednomu pánovi.

Jdi na předchozí stránku... Jdi na hlavní stránku... Jdi na další...