AŠ 2000
7.den, úterý 25.7.

Šabina - Kynšperk n.Ohří - Nebanice - Hartoušov - Třebeň - Nový Drahov - Starý Rybník - Vojtanov - Hazlov - AŠ!!! - Hazlov - Hazlov - Františkovy Lázně - Cheb
72.51 km, 17.56 km/h, time 4:07:45, max 62.5 km/h

Jen tak pro zajímavost, v tomto tábořišti je 8 dřevěných kadibudek. Ač nerad (šel od nich šílený smrad), jednu z nich jsem musel brzo ráno navštívit a rozesmál mě pohled na "dosedací" plochu kolem otvoru, ze které směrem nahoru trčely asi půlcentimetrové špičky hřebíků. Zda jde o záměrné hýžďo-fixační vylepšení, nebo o pouhý šlendrián, to vážně nevím.

Státní přírodní rezervace SOOS.Vstáváme v 7:02 a balíme. Je zamračeno. Tábořiště opouštíme v 8:15 a náladu nám zlepšuje přechod do polojasna. Popojíždíme do Kynšperku n.Ohří, kde snídáme zakoupené jídlo jako obvykle přímo před potravinami. Pak uháníme překvapivě rovinatým terénem (to tu ještě nebylo!) přes Nebanice, Hartoušov, Třebeň a Nový Drahov k státní přírodní rezervaci SOOS. Tam si procházíme naučnou stezku lemovanou močály a Mofetami, nesprávně nazývanými bahenní sopky (i když si podle tohoto špatného pojmenování mnohem lépe představíte, o co asi jde). Rezervace SOOS: Císařský pramen.Poté navštěvujeme muzeum s vycpanými ptáky a expozici "Jurský park" se spoustou ještěrů a jiných prapotvor z pěnového polyuretanu. Taktéž jsme zavítali do mini ZOO, ve které jsme viděli výra velkého, 3 káně se zraněným křídlem, kachny, kalouse ušatého a sojku (vypadala jako Krakonošova "sojka udavačka" potom, co by ji chytil Trautemberk a oškubal okrasné peří - ale snad jí to časem zase doroste a dá se do pořádku, stejně tak jako ostatní poraněná zvířátka a všichni se vrátí zpět do volné přírody). V areálu SOOS jsme se dohromady zdrželi asi hodinu a půl.

AŠ. Západní pól je dobyt!!!Teď nastal čas na hlavní cíl celé letošní akce - dojezd do nejzápadnějšího cípu naší republiky. Omylem jsme si ještě trošku zajeli, ale pak už s jistotou přes Vojtanov a Hazlov dorazili v 13:23 do Aše. Hurá! Západní pól je dobyt! V Aši hledáme náměstí, ale dobrotivý místní člověk se jen s úsměvem rozpačitě škrábe za uchem a dodává, že snad jediné "něco jako náměstí" je tamtudy. Razítko z místní pošty. Důkaz, že jsme tam fakt byli. ;-)Ale nakonec jsme náměstí přece jen našli a kousek od něj i restauraci vhodnou pro obědové orgie (plněný řízek "pašerák", dvoje chobotničky, masem plněný bramborák, smažený sýr). Jak jsem se s Pavlem domluvil již několik dní dříve, dali jsme si po jídle ještě skvělou alžírskou kávičku (jednalo se o mou teprve jedenáctou kávu v životě - proto ta domluva předem - musel jsem se na to psychicky připravit).

Předem připravená pohlednice z akce Aš 2000.
Předchystaná pohlednice z akce Aš 2000
(ale text a podpisy jsme vypsali až v Aši)
Přední stranu pohlednice vytvořil Honza
(včetně dlouze diskutovaného "uzlíku")

V 15:45 se vydáváme na zpáteční cestu, a to dlouhým labůžovým sjížďákem až do Františkových Lázní. Jelo se fakt parádně - vždyť těch 16km jsme urazili zhruba za půl hodiny. Prohlížíme si město a procházíme po kolonádě až k Františkovu prameni. Ten má teplotu pouhých 10,5 st.C a všichni ho ochutnáváme - jo, to se dá pít. Pak se dotazujeme na sošku čůrajícího Františka a dozvídáme se, že "čůrající není" a že "je támhle mezi těmi palmami." No jo, fakt nečůrá. Je nahatý, jen si tak klidně sedí a v ruce drží rybu. Podle nějaké pověry, když mu žena sáhne na, ehm, hen to oné mezi nohama, má to způsobit vyléčení jejích ženských potíží a snad dokonce napomoci otěhotnění. Celá soška je matná, ovšem ono místo má František blýskavě vyleštěné - je vidět, že je o něj zájem.

Františkovy Lázně
Františkův pramen.
Františkův pramen

Cheb, náměstí, špalíček...Jen pár kilometrů a ocitáme se v Chebu na náměstí, kde obdivujeme špalíček a zakupujeme jídlo a pití na cestu domů.V 18:30 jsme již na hlavním vlakovém nádraží, odvazujeme brašny a všechny věci z kol a vyplňujeme přepravní dotazníky. Zakupujeme jízdenky Cheb - Olomouc, nakládáme kola a obsazujeme první volné kupé. To v zápětí opouštíme kvůli neestetické záplatě na sedadle a přenášíme všechny věci o jedno kupé dál. V 19:27 se vlak dává do pohybu a za oknem pozorujeme míhající se krajinu - míhá se přece jen o něco rychleji, než když jsme jeli na kolech - to se musí uznat. Po nějaké chvilce úplnou náhodou zjišťujeme, že kupé, jenž jsme obsadili, má na vývěsce vypsané rezervace. Tuto nepříjemnou skutečnost pro jistotu řešíme opětovným přemístěním až do dalšího vagónu. Tam snad konečně nalezneme klid! O dalších pár chvil později dveře do našeho kupé otevírá podnikatel s kufříkem, že sem má místenku. Naše útrpné pohledy ho však inspirují ke skvělému nápadu, že to je jedno a že si půjde sednout jinam. Děkujeme mu tímto velmi moc za jeho dobrosrdečnost.

Jedeme si vláčkem, kecáme, jíme a provádíme závěrečné finanční vyrovnání (tzv. clearing). Během cesty mezi Kláštercem n.Ohří a Chomutovem pozorujeme oknem šílenou scenérii povrchového dolu s těžebními velkorypadly a s elektrárnou Tušimice v pozadí. Je to fakt hrůza, takhle zdevastovaná krajina. Kolem 22 hodiny usínáme.

Zpět na předchozí... Jdi na hlavní stránku... Jdi na další...