ALPA'99
4.den - úterý 17.8.1999 - FUCKING WEATHER

Počasí dnes nepřeje cyklistůmPo snídani v 7:11 konstatujeme, že počasí je opět ošklivě zamračené, takže alternativním programem je zase výlet autmo. Začínáme nakrmením auta "Suprem plus" za 300ATS a jedeme směrem Zell am See, St.Johan, Bischofshofen, Werfen. Výjezd 21% stoupání (nepřeháním, dole je velká varovná cedule) Škodovečka přežila, i když chvílemi se na jedničku dusila. Problém přehřívajícího se motoru jsme zavčas řešili otevřením topení a současně všech oken, abychom se uvnitř neupekli. Esmeraldu jsme zaparkovali a za 60ATS vyjeli lanovkou nahoru (1575mnm). Pěší cestička k ledovým jeskyním.Už jen pěšiny nás pak vedly dál, až k největší ledové jeskyni na světě - Eisriesenwelt (vchod uprostřed skalní stěny ve výšce 1641mnm). Prohlídka (100ATS) byla opravdu fascinující. Teplota kolem 0 st.C., všude kolem led, osvětlení jen karbidovými lampami, které si nosili sami návštěvníci a některé velké ledové útvary podsvětloval průvodce hořčíkovým světlem. Rozhodně to stálo za to a jsem moc rád, že jsme si to nenechali ujít.

Skoro letecký pohled.Zpátky na parkoviště jdeme pěšky (ne lanovkou) a je to pěkná procházka krásnou krajinou. Počasí se vyjasnilo a otevřelo nám spoustu parádních, doslova leteckých, výhledů. Například dálnice dole v údolí vypadala jako tenký světle šedý proužeček a auta po ní jezdící jako míhající se tečky. Dolů jdeme pěšky. Cestou sledujeme lanovku, kterou jsme předím jeli nahoru.Kamenitá pěšina vedla stále prudce dolů, což je zátěž na jiné partie svalů na nohách. U auta jsme konstatovali, že máme nohy zaražené hluboko v pozadí (někteří nepoužili termín "pozadí", ale jiné barvitější slovo).

Moc pěkné výhledy dolů.Pak jedeme do Bischofshofenu, kde nejdřív v obchodě kupujeme trpasličí chleba nevalné chuti (připomíná perník) a 3 láhve 0.75l červeného vína. Dále navštěvujeme skokanský areál a neodoláme důkladně prozkoumat celý můstek. Skokanský můstek v Bischofshofenu.Zpáteční cesta pokračuje přes sedlo Dientersattel (1357mnm) pod horou Hochkönig a dál na Saalfelden (středisko zimních sportů). Na jednom z odpočívadel parkujeme a vaříme oběd. Pavel si dává chalupářský guláš a k němu sežral zbytek starého poživatelného typu chleba. Honza se krmí játřiskama na cibulce a trpasličím chlebem. Já otevírám konzervu kuřecí stehna na paprice a přikusuji s odporem trpasličí krajíc (ale nebylo to nic moc - příště nebrat!). Do "chajdalópky" přijíždíme cca v 17:30. Celý dnešní výlet měřil 2 x 80km.

Večer ti dva alkoholici vyžahli své lahve vína velmi brzy. Pavel si dával sušit ručník za okno a upustil ho dolů, což nejlépe vystihuje jeho stav - je to notor. Honza se válí v posteli a dělá nám sáhodlouhou naučnou přednášku o okolí, což nejlépe vystihuje jeho stav - je to notor. Já, vypivše cca 2dcl toho "čuča" mám dost, což nejlépe vystihuje můj stav - jsem v podstatě abstinent. Celkem rád bych si přečetl dalších pár kapitol SPPG, leč se mi chce spát a do deníku už píšu bláboly. Honza dává chrupku a když mu předčítám, co jsem si dnes zapsal o notorech, ukazuje mi přisprostlou kombinaci prstů (pouze ukazováček) a má debilní připomínky. Tím definitivně potvrzuje, že je obyčejnej notor. ;-)