Kraskov - Seč - Horní Bradlo - Trhová Kamenice - Ždírec n.Doubravou - Žďár n.Sázavou
52.71 km, 18.45 km/h, time 2:51:27, max 46.0 km/h
To jsem vám zapomněl říct: Včera večer u jídla se plánovala dnešní trasa a vedly takové ty silné řeči, při kterých "stovka sem, stovka tam". Nikomu se nezdálo totálně nemožné dojet z Kraskova až do Jedovnice, i když je to bratru 140km. Za normálních okolností je 140 v pohodě zvládnutelných, ale my si vezem plnou polní a nejsme zdaleka už tak plní síly jako před týdnem. Vyjíždíme tedy s neurčitým dojednáním, že se uvidí. Již prvních 20 kilometrů nám však naznačuje náš stav - jedeme dost pomalu. Bob si stěžuje na bolest kolena (má ho po operaci), já na nepříjemné svědění spálených nohou, Pavel taky na něco reptá (ani teď nevím na co, ale to by ani nebyl Pavel kdyby ne). Jediný Honza se cítí skvěle a je schopen a ochoten dojet kamkoliv, třeba až na kraj světa (do Jedovnice). Beru si ho stranou a probíráme další postup. Výsledek jednání je následující: "Jediné možné řešení = dojet do Žďáru n.S. a odtud domů vlakem.". Neříkám, že by to do té Jedovnice v žádném případě nešlo, ale za jakou cenu?! Ne. Dnes ve Žďáru to zakončíme.
S vidinou zbývajících cca 30km a představou pohodlné jízdy vlakem a večeře doma, se nám jede mnohem lépe. Na okraji města zastavujeme a šplháme pěšky (tlačíc kola) do prudkého kopce, abychom se pokochali kostelem Sv. Jana Nepomuckého v barokním stylu. Zde se ale příliš nezdržujeme a vydáváme se hledat vlakové nádraží. To už je obloha zatažená a začíná poprchávat. Výborně - i příroda sama nám chce naznačit, že pokračovat dál by bylo bláznovství. Asi v 13:30 zalézáme do nádražní budovy a spouští se lijavec.
Zakupujeme jízdenky pro sebe a zavazadlové lístky pro kola. Máme ještě vyplnit speciální "cyklopřepravní" dotazník. Ptají se vás tam na typ kola, značku, barvu, výr.číslo, příslušenství, stav atd. Ten "stav" - to je zajímavá položka. Nejedná se o to, jestli je vaše kolo svobodné či ženaté (resp. dámská kola vdaná), ale o stupeň opotřebení. Můžete si vybrat: "nové, 25%, 50%, 75%". Při představě, jak se ČD asi chová ke čtvrtinově opotřebenému kolu, mi naskakuje husí kůže a rychle zaškrtávám "NOVÉ!!!". Ostatní činí taktéž, ale "přívětivá" paní v zavazadlové pokladně nás vyvadí z omylu. Nové je jen když ho vezete přímo z obchodu. Pokud už jste na něm alespoň jednou seděli, tak už je 25% odepsáno - to dá přece rozum. Opravuje naše špatné odpovědi. Na druhou stranu je fakt, že už jsme na nich seděli vícekrát (přesto jsou stále jak nová). Snažíme se domluvit, že si veškerou "nakládku", "překládku" a "vykládku" kol provedeme sami. Sice se jim to nelíbí (nevím proč?), ale naše nekompromisní pohledy jim nedávají na vybranou.
Vlak je tu - naložení proběhlo bez problémů. A už si pohodlně sedíme v kupéčku a vezeme se do Brna, kde budeme přestupovat. Cestou obědváme konzervy s chlebem, probíráme všechny zážitky a připomínáme si veselé i chmurné okamžiky a nejhezčí místa. Shodujeme se, že letošní velkoakce byla oproti té loňské značně náročnější. O tom nejlépe svědčí tyto údaje: 7.5 dne (dnešek počítám jen jako polovinu), 818km (o 100 víc než loni), průměrně 109km na den (o 20 víc). Omlouvám se proto všem, které jsem lákal ke spoluúčasti pod příslibem lehké trasy - ono tohle bylo spíš pro trénované jedince. Bereme si poučení a v příštím roce jsme odhodláni připravit odpočinkovější velkoakci, jejíž průměrná kilometráž by se snad měla pohybovat opravdu kolem 80km/den.
Splnilo se mi hodně přání, kam jsem se chtěl na kole podívat: Teplické skály, Ještěd, Pravčická brána, Amerika, Karlštejn. Těžko vybírat, kde bylo nejkrásněji - mým osobním favoritem je Pravčická brána, která mě naprosto nadchla.
Dojeli jsme do Prostějova - na fotce zleva: Bob, já (Radek), Honza a Pavel - zde naše
výprava definitivně končí. Loučíme se s vědomím, že se nám NONAME OPEN '98 vydařila
a již teď se těšíme na další velkolepé výjezdy. Když budete mít štěstí, můžete
nás vidět, protože možná na našich toulkách zavítáme i k vám...
CYKLOSTRÁNKA |