Vytváření her mě opravdu bavilo. Nejlepší bylo, když to člověk dával dohromady a přímo pod rukama se mu rodilo něco fakt pěkného. Během své programátorské činnosti na Atárku jsem vyrobil několik her:
(1.) Během úvodní obrazovky můžete na pozadí poslouchat hudbu se skutečnými bubny (digitální samply).
(2.) Obrazovka s popisem všech prvků, se kterými se můžete ve hře setkat.
(3.) Jeden z logických problémů. Musíte nejdřív zespodu zablokovat "odstraňovač obalů", pak kolem něj prostrčit kostku s písmenem, teprve nyní ho odblokovat, prázný obal odsunout někam stranou atd. atd. atd...
(4.) Jiný "level". Hra má celkem 32 kol. Dodnes nevím, jestli ji někdo dokázal dořešit až do konce.
(1.) Tento malý (velký) obrázek spatříte ihned po načtení hry.
(2.) Úvodní hlavička hry, samozřejmě podbarvená hudbou.
(3.) (4.) Několik namátkou vybraných místností.
(1.) Detailní pohled na vesmírnou loď, kterou použije Naturix pro návrat
na svou planetu, jakmile splní svůj úkol a najde čtyři bedny a navigační
přístroj. No řekněte, není vám ta baculatá postavička Naturixe aspoň trošku sympatická?!
(2.) (3.) (4.) Několik namátkou vybraných míst. Celkem je jich 124 na území 16 x 14 obrazovek.
Hráč musí najít i několik klíčů a řešit logické problémy, jak oblafnout
teplotní čidlo, dostat se přes zatopenou místnost, uvést do chodu hydraulický zvedák atd.
Proti obtěžujícím protivníkům pomohou zásobníky s laserovými střelami.
V nejhorším případě lze použít doplňovače energie, které vyléčí Naturixova zranění.
Dále jsem přispěl hudbami do několika her Roberta Knilla, FUCO (Funny Computer):
(1.) (2.) Android - úvod a ukázka místnosti.
(3.) (4.) Cityhawk - úvod a bojové pole.
(1.) Úvodní obrazovka hry.
(2.) Zde celé dobrodružství začíná.
(3.) V některých částech starodávného hradu je docela živo.
(4.) Detailní záběr - Pozor na kamenné tygří hlavy chrlící oheň.
(1.) Úvodní obrazovka této drsné "místnosťovky". Stačí jen stisknout
tlačítko a boj o přežití může začít.
(2.) Detailní pohled na bojového robota Gunhead.
(3.) (4.) A takhle vypadají místnosti rozlehlé továrny. Spatříte velkou spoustu bizardních strojů, nástrah a útočných náletů.
Mimo oblast herního software jsem vyrobil spoustu utilit, grafických editorů, konvertorů atd. atd. atd.
Pro zajímavost připomínám, že všechno, co jsem tehdy na Atari tvořil, bylo na úplně standardním Atari 800XE s 64KB RAM, černobílý televizor Junosť, firemní dataset s Turbem 2000 a dva joysticky. Takže žádné rozšíření paměti ani žádná disketová jednotka, ba dokonce ani cartridge se zavaděčem... (Stejně byl na tom i R.Knill.)
Zcela jinou situací je má další tvorba (zejména pro magazín Flop nebo pro soutěže na demopárty),
kdy hojně využívám obrovských možností počítače PC, softwareového
emulátoru Atárka jménem Atari800 a spousty různých cross-platform nástrojů,
díky nimž je vývoj nesrovnatelně rychlejší, pohodlnější a efektivnější.