Upozornění:
Níže uvedené náhledy obrazovek jsou zde jen na ukázku.
V žádném případě neprovádím distribuci jakýchkoliv her!!!
DRACONUS Za zlom v herní éře Atárka považuji místnosťovku Draconus. Skvěle provedená grafika, hlavní postava chrlící oheň nebo útočící trojzubcem, velmi rozsáhlé podzemí, spousta příšer, sbírání magických předmětů, metamorfóza Draconuse v jinou "vodní příšeru" a proplouvání vodními kanály, tajemná atmosféra a závěrečný souboj s hlavním nepřítelem. Spolu s krásnou úvodní hudbou Adama Gilmore (druhý mnou nejuznávanější hudebník) a zvukovými efekty jasný favorit na 8-bitovém Atárku. |
ZYBEX Stejný team, co stvořil Draconuse, se pustil do vesmírné střílečky. Opět mistrná grafika, hudba a zvukové efekty, spousta obtížních levelů, obtěžujících nepřátel, sbírání bonusových předmětů a "náplní" pro jednotlivé typy zbraní. Na konci každého kola čekalo tradičně nějaké obrovské obludné monstrum, se kterým bylo nutné se vypořádat. Byla možná i současná hra dvou spolupracujících hráčů. |
| Pak nastoupila tvorba z Polska (L.K.AVALON). U nás se nejprve objevily hry MISJA a FRED - dvě celkem pěkné místnosťovky. Potom logická hra LASERMANIA s novým nápadem: poskládat vždy kostky tak, aby správně odrážely laserový paprsek a tak zničily to co mají zničit. Pěkná hra, pěkné provedení. Ať se na mě nikdo nezlobí - tím však považuji vývoj her v Polsku až na pár čestných výjimek za ukončený. Začalo totiž doslova masové komerční produkování místnosťových a logických her "na stejné brdo" od L.K.Avalon. Žádný nový nápad, pouze trochu pozměněná (nic moc) grafika a stále jen stupidní sbírání hromady předmětů a klíčů, které otevíraly další a další dveře. Když jsem viděl už asi pátou stejnou monotónní místnosťovku, přestal jsem novinky z Polska sledovat. Nemělo to smysl, pořád dokola jedno a to samo (stejný styl, obdobná grafika, zvuky). Jednotlivé logické hry se sice trochu víc odlišovaly jedna od druhé, ale zápletky her s přesouváním kostek mají též své hranice a časem se pouze objevovalo více a více nutných pravidel jak a co s kterou kostkou a předmětem můžete dělat. Kam zmizela zábava? Nových her spousta, ovšem zajímavých jen pár. Možná vám připadá mé hodnocení dost drsné, ale tak to prostě vidím já. Nakonec, nemusíte se mnou souhlasit... |
A na závěr se ještě zmíním o pár výtvorech, které si to určitě zaslouží:
MICROX Česká logická hra (skládání molekul) od skupiny HMC v pěkném grafickém i hudebním provedení. Škoda, že HMC až příliš rychle přešlo na Amigu a odtud do ztracena? S Fredem Brookerem jsem se znal osobně, ale jestli i dnes ještě něco tvoří nevím... (Hej Frede, kdyžtak se ozvi!) |
TACTIC Čestná výjimka z Polska, rok 1992. Skupina SONIX - hra TACTIC. Velmi líbivá grafika a moc krásná hudba. Logická hra s "Pengovským" námětem - cílem je vždy dát do jedné řady tři diamanty. Brání vám v tom stále oběžující zombie. |
DEIMOS Opět skupina SONIX LTD, Polsko, rok 1993 a hra DEIMOS s opět nádhernou grafikou a skvělou hudbou. Rozmanité podzemí, pěkné animace, propadliště, padající pasti, šplhadla, žebříky, spousta různých nepřátel, magické předměty. Jakoby staré známé MONTEZUMAS Revenge, ovšem mnohem bohatší, efektnější a s promakanou hudbou. |
Vzhledem k tomu, že jsem cca od roku 1993 herní scénu sledoval čím dál méně (respektive celkem vůbec), je možné a pravděpodobné, že mi "utekla" spousta nových krásných výtvorů. Za nezmínění se o nich se tedy jejich autorům omlouvám...